国立音楽院

2018年10月10日

Trinity Laban Composerの教授 Dominic Murcott氏によるマスタークラス開催

  • アートセラピー科
  • アニソン声優科
  • ヴァイオリン製作科
  • ウインドオーケストラ科
  • エレクトーン科
  • ギタークラフト・リペア科
  • コンピュータミュージック科
  • シンガーソングライター科
  • ドラムカスタマイザー科
  • ピアノ演奏科
  • ピアノ調律科
  • プロミュージシャン科
  • ミュージカルバレエ部
  • リトミック本科
  • 中等部
  • 作曲アレンジ科
  • 初等部
  • 単科生コース
  • 和楽科
  • 声楽オペラ科
  • 専門部
  • 弦演奏科
  • 管楽器リペア科
  • 障がい児(者)学習コース
  • 音楽療法学科
  • 音響デザイン科
  • 高等部

Trinity Labanの教授Dominic Murcott氏によるマスタークラスを開講致します。

2018年10月22日(月)
13:00 – 16:00頃

教室 : 国立音楽院 東京校レクチャー1
テーマ : Being a Composer Today
参加費 : 無料

Trinity Labanの教授でもあり、the high llamasのメンバーでもあるMurcott氏による国立音楽院でのマスタークラスは今回で3回目となります。前回のテーマは20世紀の作曲家Conlon Nancarrow氏に関する内容でした。

今回は近隣のBritish Schoolの高校生達も参加される作曲を目指す方を対象とするテーマですが
音楽を学ばれている方、興味がある方を広く募集します。

詳細は国立音楽院まで、お問い合わせ下さい。

国立音楽院
〒154-0001 東京都世田谷区池尻3-28-8
Tel : 03-5431-8085
Mail : contact@kma.co.jp

Biography

Dominic Murcott

Dominic Murcott is a composer, percussionist, curator and educator based in London. Much of his work combines acoustic instruments with computer work and other media. He has a continuing interest in work that is personalised for specific performers and has created acoustic/electronic pieces for trumpeter Noel Langley, percussionist Joby Burgess, clarinetist Joan Enric Lluna, harpist Sioned Williams and the Elysian String Quartet among many others.

2013 marked the tenth anniversary of his becoming Head of Composition at Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance. The Composition Department has become renown for its inventive ‘fine arts’ approach to music making and the integration of traditional and sonic arts within the curriculum.

He has taken an unusual path to his current position, starting out as a self taught musician, his early career included playing drums with no-wave pioneers Blurt and composing for the highly successful V-Tol Dance Company throughout their ten-year history. Changing from drums to vibraphone he became a member of art-pop band The High Llamas and has played on records by many influential artists including Stereolab and Pavement. His PhD is from Goldsmiths College, University of London and explores the relationship between computers, performers and film as well as devising methods of live score generation.

In April 2012 he curated the critically acclaimed festival ‘Impossible Brilliance: The Music of Conlon Nancarrow’ at London’s Southbank Centre, contributing among other things new Nancarrow arrangements for the London Sinfonietta. After several years of research he has become one a small number of Nancarrow experts and has throughout the UK as well as in Japan, the US and Mexico City on the subject.